'יתד נאמן' נגד נתניהו: אשתו השניה הייתה קונסרבטיבית

    "על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים 'טמפל' בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו. בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים".
    שלום בידרמן 3 Comment on 'יתד נאמן' נגד נתניהו: אשתו השניה הייתה קונסרבטיבית

    ישראל פרידמן יוצא במתקפה חריפה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אשתו השנייה היתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו, ב"גיור" קונסרבטיבי. הוא לא הפכפך אלא עקבי, עקבי בהפכפכיותו"

    "על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים 'טמפל' בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו. בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים".
    21:58
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on עקב ביטול ההילולא: הצדיק מטבריה יקיים הדלקה מיוחדת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההכרה בתנועה הרפורמית על ידי הקצאת שטח בכותל הדרומי ממשיכה לעורר סערה. בבטאון 'יתד נאמן' בחרו הבוקר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר תחת ממשלתו ובסמכותו עברה ההחלטה להעניק לרפורמים את ההכרה המוחלטת באמצעות 'הכותל הרפורמי' ותקציביו.

    במאמרו של עורך העיתון, ישראל פרידמן, כותב העורך כי מדינת ישראל משתפת פעולה לכאורה ל"צודי הנפשות של העם". "מדינת ישראל על משפטניה, ראשיה, שריה ונשיאיה", כותב הרב פרידמן. "הפכו להיות משת"פי רוח לפולשים הזרים ומשמשים גיס רוחני חמישי לצודי נפשו הרוחנית של העם".

    "על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים 'טמפל' בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו. בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים".

    לדבריו, המפגש הזה לא היה רק מפגש של לגיטימציה, אלא איפשר לרפורמים למנף את מה שהם התעקשו להגדיר כנצחון ברחבת הכותל הדרומי. "הם באו להודות לראש הממשלה על שנתן להם את המקום ועל תמיכתו בהם – וגם לאחר שהדברים קבלו פומבי בכל אמצעי התקשורת, נתניהו לא הכחיש ומילא את פיו מים. שפתיו לא נעו, קולו לא נשמע".

    בשלב זה תוקף פרידמן את ראש הממשלה ברמה אישית. "אשתו השנייה היתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו, ב"גיור" קונסרבטיבי. צריך לדעת שנטייתו האישית פונה לשם, הוא לא יוכל לצאת נגד עצמו ולעולם ינסה לזגזג. הוא ימשיך להבטיח לצבור החרדי את ההבטחות כשהוא צריך אותם, וימשיך לגבות את הרפורמים כי הוא צריך אותם. שלא תהיה טעות: הוא לא הפכפך אלא עקבי, עקבי בהפכפכיותו".

    פרידמן מסיים בהתייחסו להיבט הפוליטי: "ראש הממשלה איננו יכול לשכוח שהוא חתום על הסכם קואליציוני שמחייב את שמירת הסטטוס קוו בעניני דת ומדינה, ועלול להיות לזה מחיר כבד. זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום, זהו איבר שנשמת העם תלויה בו. אין פשרות, אין ויתורים".

    הטור המלא

    עקבי בהפכפכיות

    הנסיונות של הכתות החוצ-יהודיות להשתרג כזמורת זר על כרם בית ישראל ולכבוש עמדות מפתח במדינת ישראל, מסעירות את היהדות הנאמנה בארץ ובעולם. הנזקים שהם זרעו ועידוד ההתבוללות שהם אחראים לה, רובצים גם לפתחינו כחטאת, אם חלילה מזימתם תעלה בידם.

    מדינת ישראל על משפטניה, ראשיה, שריה ונשיאיה הפכו להיות משת"פי רוח לפולשים הזרים ומשמשים גיס רוחני חמישי לצודי נפשו הרוחנית של העם. רק לאחרונה נתן הבג"צ לכתות הללו לגיטימציה כיהדות – כשהרפורמה והקונסרבטיבה אינן יהדות. אומנם יתכן שהאנשים הם יהודים, אבל דתם אינה יהדות. באבחת החלטה כפה הבג"צ על המועצות הדתיות לתת להם להשתמש במקוואות של יהודים שהוקמו על ידי יהודים למטרות של יהדות, כדי להטביל אותם לדתם. זו השתוללות משולחת רסן ופטרונות דורסנית של מערכת חקיקה הנוטלת לעצמה כתרים וסמכויות לא לה, מתערבת בבוטות ובעזות מצח בעניני יהדות וכופה על העם היהודי למסור את היכליו ומתקניו לצורכי עבודה זרה!

    זה קרה גם בממשלה: על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים טמפל בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו: בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים. המפגש הזה לא היה רק מפגש של לגיטימציה, אלא אפשר לרפורמים למנף את מה שהם התעקשו להגדיר כנצחון ברחבת הכותל הדרומי. הם באו להודות לראש הממשלה על שנתן להם את המקום ועל תמיכתו בהם – וגם לאחר שהדברים קבלו פומבי בכל אמצעי התקשורת, נתניהו לא הכחיש ומילא את פיו מים. שפתיו לא נעו, קולו לא נשמע.

    לא רק העובדה שלראש הממשלה יש חולשה וחרדה מארנקו של ידידו ואולי פטרונו תומך הרפורמים – שלדון אידלסון ודומיו, גורמת לו לגבות את הרפורמים בשתיקה וגם במילים רעות שהוא מתיז בביקוריו מעבר לים. זו כבר תקופה ארוכה שהאיש אינו מסתיר את מילותיו, לא כולא את אמירותיו ולא מחביא את הבטחותיו לסייע לרפורמים.

    כשהוא רוצה הוא יודע להבהיר! בניגוד לשתיקה העכשווית, קולו של נתניהו הדהד כאשר שר הדתות הרב דוד אזולאי התבטא כי "הרפורמים הם אסון לעם ישראל". ראשי הקהילות הרפורמיות שבדרך כלל מתנסחים בדיפלומטיות מעונבת ומאופקת, התקשו לכבוש את זעמם, וראש הממשלה נתניהו מיהר לגנות: "משרד ראש הממשלה דוחה את התבטאויותיו הפוגעניות של שר הדתות בדבר היהדות הרפורמית, אשר אינן מייצגות את הממשלה", אמר נתניהו לסוכנות AP. אז הוא כן ידע לפתוח את פיו ולדבר.

    הרפורמים שמהווים 35% מיהדות ארה"ב מהוים את חוט השדרה של רוב הארגונים היהודיים ומזרימים לכאן סכומי עתק. אומנם בתוך תוכו גם נתניהו יודע שאין שני צדדים למטבע, אבל הבעיה של מדינת ישראל עם המטבע הרפורמי, הכריעה כנראה את הכף. ולא רק: ראש הממשלה לעולם לא יצא חוצץ נגד הכתות. באופן אישי, אשתו השנייה היתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו, ב"גיור" קונסרבטיבי. צריך לדעת שנטייתו האישית פונה לשם, הוא לא יוכל לצאת נגד עצמו ולעולם ינסה לזגזג. הוא ימשיך להבטיח לצבור החרדי את ההבטחות כשהוא צריך אותם, וימשיך לגבות את הרפורמים כי הוא צריך אותם. שלא תהיה טעות: הוא לא הפכפך אלא עקבי: עקבי בהפכפכיותו!

    הגאון רבי יוסף ליס זצוק"ל (יוסף דעת) כבר הגדיר את ההתנהלות הזו של מנהיגי מדינת ישראל: "היסוד של חנף הוא כמו 'פאיאץ' (משחק לילדים – תבנית איש עשוי מעץ או קרטון, מחובר מפרקים וחוט משיכה לו מאחוריו, פושט ואוסף ידיו ורגליו לפי החוט שהתינוק מושך בו, פעמים לכאן פעמים לכאן). כשמושכין את החוט לצד זה הרי פושט ידיו ורגליו עם ראשו לכאן, וכשמושכין לכיוון הנגדי – הריהו פונה לכאן, וחוזר חלילה. אין זו הפכפכנות, כי לית ליה מדגרמי' כלום, לא צד זה ולא צד ההיפך, לא שום משאת נפש ולא שום אידיאל, אלא החוט המושך הוא הקו העקבי שלו מתחילתו ועד סופו… החנף לא הפכפך הוא אלא עקבי גמור. הכל תלוי איך שהדור הרואה לפנים נוקט ואיך שהוא כדאי לישא חן בעיני הבריות, הכל לפי החוט המושך את 'הפאיאץ' כן הוא רוקד, האם בעל עגלה המושך את הסוסים על המסילה ומושך את החוטין 'זיגזג' אחת הנה ואחת הנה ושוב על אם הדרך, האם הפכפך הוא? – אדרבה, מחמת שהוא רוצה להשאר על ה'קו' מוכרח הוא לפעמים לסטות לכאן ולכאן, ועקבי הוא מתחילתו ועד סופו".

    אבל היהדות הנאמנה אינה יכולה לתת לראש הממשלה לזגזג, בפרט שזו איננה הפעם הראשונה שהוא לא עומד בהתחייבויותיו בענינים שהנשמה תלויה בהם. הוא לא יוכל לנוח מאחורי חומות של שתיקה ולאפשר לפולשי הרוחות הזרות לפרוץ את החומות, כשמדובר בענינים של צפור הנפש. ראש הממשלה איננו יכול לשכוח שהוא חתום על הסכם קואליציוני שמחייב את שמירת הסטטוס קוו בעניני דת ומדינה, ועלול להיות לזה מחיר כבד. זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום, זהו איבר שנשמת העם תלויה בו. יהדות יש רק אחת, זו שקבל משה מסיני, מסרה ליהושע… זה עובר מגדולי הדורות שהיו, לגדולי הדור שליט"א, שיעבירו לגדולי הדורות הבאים. אין פשרות, אין ויתורים.

    לדאבון לב, גם נשיא המדינה ריבלין נכנס לתהליך של גיבוי לראשי התנועה ההיא. עוד בחנוכה השתתף ב"טקס הדלקת נרות חנוכה" בבית הלבן שנוהל ע"י "רבה" רפורמית והעניק בהשתתפותו הפעילה לגיטימציה לתנועות החוץ יהודיות. כשה"רבה" החל לנגן טקסט שדומה לברכות תוך סילוף הנוסח היהודי המוכר, טרח האיש לחבוש כיפה כאילו לא מדובר בחילול הקודש, אלא בהשתתפות בטקס דתי. זה לא היה בשוגג כי בעבר, לאחר ביקור בשני טמפלים שלהם, התבטא ריבלין ואמר: "זו עבודה זרה ולא יהדות… אני משוכנע שזו דת חדשה לגמרי בלי כל קשר ליהדות. התבוללות טוטלית. ה"תפילה" שלהם היא דומה לטקס פרוטסטנטי גמור". אז פרצה סערה, ועכשיו הוא שוב חוזר על קיאו הנשיאותי, נפגש אתם במעונו ומעניק לגיטימציה לראשי ה"עבודה זרה" כלשונו.

    מול ההידרדרות התלולה, ראש הממשלה חייב לעצור את הסחף, הוא חתום על כך! יש לכתות הללו עוד תוכניות הרס רבות. אסור שהדולר הרפורמי, יכופף את ראשם של ראשי המדינה שיפתחו להם פתח כפתחו של מחט ובאמצעותו הם יפרצו ח"ו את החומות.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ושימשיכו נציגי "היהדות החרדית" לשמור על הכסא ולהמשיך לשבת בממשלה הפוגעת במקום הקדוש לנו ביותר.

    2. 2

      אותה הפנמה לגבי דעתו האמיתית של נתניהו לגבי הרפורמים
      נכונה לא פחות לגבי גישתו כלפי החינוך החרדי ודעתו הכללית
      על הציבור החרדי המהווה לשיטתו נטל ועליו להשתנות
      לא שכחנו את ההתבטאויות שלו כשהיה שר האוצר (המשל על האיש
      השמן והאיש הרזה, ה"המלצה" לציבור החרדי למעט בילודה לפי תחשיבים כלכליים)
      גם המינוי היו"ר של המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון שמונה רק לאחרונה גם מעיד על גישתו
      לא לחינם לא מכובדים ההסכמים לגבי החינוך החרדי בכל הנוגע לעצמאותו ולגבי זכות קיומו מבחינה תקציבית כאשר משרד החינוך מתקצב באופן חלקי ביותר שלא תואם את החוקים והתקנות, ומנגד ללא הרף הורס מוסדות חרדים עם נוהל רישוי המחייב מוסדות להוציא הוצאות הרבה יותר ממה שמקבלים ובצירוף לנוהל זה במשך כל השנה וגם כעת מבוצע על ידי חשבות משרד החינוך נוהל איתנות פיננסית שפקידי החשבות מבצעים ללא הפסקה והורסים עוד ועוד מוסדות חינוך בעוד חברי הכנסת החרדים שותקים

    3. 1

      בענין אשתו השניה, אין זו כ"כ טענה, כיון שמי שמצוי כתרנגול אצל כ"כ הרבה תרנגולות איננו בודק מאיזה לול באה.